h1

Παρεξήγηση

Δεκέμβριος 2, 2009

Να το πάλι.

Εκεί που ακούς μηχανή, τιτιβίζει ένα ποτάμι. Των δακρύων

Κι εκεί που νόμιζες ότι είσαι εσύ, η ζωή σε έχει εφεύρει. Με περιθώρια αλλαγών και μορφοποίησης

Κι εκεί που έλεγες χαίρω πολύ

Κι όταν έβλεπες τον δρόμο, ένα ξημέρωμα διαπιστώθηκε

Κι όσο γελάς, μια τύφλωση. Συνέπεια της οικουμένης

Και τότε που ρωτάς, μπουλούκι παράλογο σου αποκρίνεται

Κι εσύ που μιλάς, η μνήμη της αρχόμενης κοινωνίας μας υποχρέωσε. Να σ’ ακούσουμε

Ή μήπως είναι πρωταρχικό το στίγμα του ανθρώπου; Ίσως

Στα λόγια που ζωγραφίστηκαν, πριν συνεννοηθούμε, υπάρχει ο λόγος της βίωσης. Εντός κι εκτός

Στα μαμούθ που απεικονίστηκαν με στραβωμένους χαυλιόδοντες -αν είχαν- στα τέρατα που πτοήθηκαν από την κλίμακα της γραφής

Ένας άνθρωπος περιγράφει σκωπτικά το δέος του, διπλάσιος από τους φόβους του. Πάνω στον τοίχο της σπηλιάς μια ανακοίνωση

Πριν απομυθοποιήσουμε την σιωπή, πριν μιλήσουμε, υπάρχει η συλλογικότητα της μοναξιάς. Μονάχος με την εντύπωση

Άλογος Άνθρωπος, κένταυρος που λογαριάζει μίξεις, προσμίξεις κι αποτελέσματα. Κάπου εκεί

Λύθηκε η παρεξήγηση, αρθρώσαμε το α και τα κανονίσαμε. Πώς να σταθείς ξανά σε μια εικόνα;

Και πώς τελικά να εκτιμήσουμε το σήμερα, τούτο που λέμε και καταλάβαμε; Έπρεπε να βοήσουμε λίγο αργότερα

Αφού η εξήγηση αφοπλιστεί

Βρέθηκα σε κύκλο σκοτεινό στ’ όνειρο που είδα χθες το βράδυ
κι ήμουνα απ’ τη μια του κύκλου εγώ
κι εγώ από την άλλη
κι ήμουνα απ’ τη μια του κύκλου εγώ ήμουνα εγώ κι από την άλλη
έτοιμος να μου αποκριθώ και να ρωτήσω πάλι
κι ύστερα χάθηκα μακριά χάθηκα σε ολάνθιστα περιβόλια
παρέα με τους δερβίσηδες γύρω από τη φωτιά χορεύοντας και τραγουδώντας
έιβαλα χορεύοντας και τραγουδώντας
έιβαλα χορεύοντας και τραγουδώντας

Κι είδα ένα παιδί μικρό παιδί που έπαιζε και μου ‘ριχνε στα ζάρια
το ύστερο του πόθου μου φιλί τα πρώτα παιδικά μου χάδια
κι εκεί- εκείνη τη στιγμή άκουγα να τραγουδάν εντός μου
ο ύπνος με το θάνατο μαζί
τραγούδια του ερωτός μου
κι ύστερα πάλι ξαφνικά χάθηκα σε ολάνθιστα περιβόλια
παρέα με τους δερβίσηδες γύρω από τη φωτιά χορεύοντας και τραγουδώντας
έιβαλα χορεύοντας και τραγουδώντας

Κι είδα τις ελπίδες μας σκιές βάδιζαν αμίλητα εμπρός μου
σύμβολα σημεία και μυστικές μορφές αυτού του μάταιου κόσμου
και είκοσι αιώνες σκοτεινοί έφταναν στο τέλος τους πια τώρα
κι από έναν κόσμο σ’ άλλονε τελικά εμείς περνάμε λέει ώρα την ώρα
κι ύστερα πάλι ξαφνικά χάθηκα σε ολάνθιστα περιβόλια
παρέα με τους δερβίσηδες γύρω από τη φωτιά χορεύοντας και τραγουδώντας
έιβαλα χορεύοντας και τραγουδώντας
έιβαλα χορεύοντας και τραγουδώντας
Βρέθηκα σε κύκλο σκοτεινό στ’όνειρο που είδα χθες το βράδυ
κι ήμουνα απ’ τη μια του κύκλου εγώ κι εγώ από την άλλη
πες μου τι είν’ αυτά που βλέπω εδώ πρόφτασα να πω στον εαυτό μου
μη μιλάς μον’ κοίτα και περνά λέει αυτός
και βγήκα από τ’ όνειρό μου


2 Σχόλια

  1. είμαι μέσα στο 2CV και οδηγώ στην εξοχή, ο καιρός είναι άστατος, εκεί που ψιχαλίζει, σταματά και βγαίνει ο ήλιος, βρίσκομαι σε υψόμετρο, μπαίνω μέσα στο δάσος και η ομίχλη δεν μ’αφήνει να ορίσω τις αποστάσεις, να βρω ένα μέτρο όρασης, ο καιρός είναι άστατος, φτάνω σε δρόμο αδιέξοδο, στη προσπάθειά μου να κάνω αναστροφή είμαι υποχρεωμένος να κάνω όπισθεν μέσα στην ομίχλη, πιάνω το λεβιέ των ταχυτήτων και αυτός δεν υπακούει, βγαίνω απ’το αμάξι, κλείνω την πόρτα, είμαι έξω – μα τώρα; – ναι, τώρα, κάνω μερικά βήματα μπροστά και κάποια πίσω, και πάλι μπροστά, γυρνώ απότομα προς το αμάξι, η πόρτα ανοιχτή – μα πως;, η ομίχλη χάθηκε, μπαίνω μέσα, βάζω μπρος, πιάνω το λεβιέ των ταχυτήτων και κάνω αναστροφή επιτυχώς – μα τώρα; – ναι, τώρα
    και συνεχίζω,
    ο καιρός είναι άστατος

    – με αφορμή το «Παρεξήγηση» – με αφορμή την ισχύ του λόγου (σου)


  2. Ναι, είναι τόσο άστατος και πρέπει αμέσως να σωπάσω. Επεκτείνεται μια στιγμή και ντρέπομαι να την κοιτάξω, να χαμηλώσω τα μάτια και να σωπάσω



Σχολιάστε

