h1

Η συγκοινωνία των περιγραφών

Φεβρουαρίου 23, 2010

Είναι πάλι βράδυ κι ονειρεύομαι πως είναι μέρα κι ακουμπώ τα γυαλιά μου στο διπλανό κάθισμα. Για κάποιο παράξενο λόγο, στα όνειρά μου μπορώ να βλέπω χωρίς καμμία βοήθεια, όπως επίσης, τώρα που το σκέφτομαι, ποτέ δεν παράκουσα σε όνειρο, ούτε ένιωσα το κρύο και τη ζέστη. Υπάρχει μάλλον μια ιδανική θερμοκρασία, δίχως διαφορά από το σώμα στο περιβάλλον. Δεν έχω ιδέα πού πάει το λεωφορείο, είναι μάλλον υπόγειο ή ανώγειο, είναι διάχυτη μέρα μόνο και δεν θυμάμαι σε ποια διαδρομή βρίσκομαι, ούτε από πού ξεκίνησα. Είναι μέρα άσπρη πολύ και κάθομαι στη γαλαρία, το μάτι δε φτάνει πέρα από δυο σειρές μπροστά,

στο βάθος υποτίθεται ο οδηγός

είναι εκεί κι ας μην τον βλέπουμε

σαν αφανής θεός που παίζει τυφλώνοντας

με φως

και πρέπει τα χέρια μου να θυμηθούνε

πως βλέπουνε και ‘κείνα.

-Δίχως το έψιλον του εαυτού, αλλά αυτού

αυτού εκεί δω δα, του πράγματος, του θαύματος, του φουσκωμένου μπαλονιού από ήλιο

γελάμε έξω από το κλαμπ με δανεικές φωνές

δεν ακουγόμαστε

δεν είμαστε

και πρέπει τα μάτια μου να θυμηθούν

πώς ενθύμια

πώς κόκκινα κομμένα με πορείες ερωτήσεων.

Κάνω μια να δω στο κάθισμα του απόντος συνεπιβάτη,

που ίσως υπήρξε στο μεταξύ

για να κάτσει πάνω τους και να τα σπάσει

να τα μαζέψει άρον – άρον και να τα πετάξει

στο καλάθι μες το νερό με ενυδρίδες ανεμώνες

αγιε διαβάτη αν περάσεις και με δεις

να μην ξέρω το πλατάνι

πες γεια, ακέφαλη ευχή, δίχως σκοπιμότητα, δίχως τίτλο και ιδιοκτησία

με λειψό το κεφάλαιο

με βουβή εναρκτήρια περιήγηση να κατεβεί

στην επόμενη στάση για να μου φέρει καινούργια

γυαλιά στο πλαίσιο που λοξεύει

στο ανάμεσα της λύσης μέσα στο όνειρό μου

ξύπνησα μέσα μάλλον ξύπνησα

και μ’ ήβρα χωρίς το παρελθοντικό μου στοιχείο

δίχως

τα γυαλιά που ‘ταν καινούργια ολοκαίνουργια

αστραφτερά ακόμη

ή μήπως θα τα έχει συλλέξει κάποιο αύριο

μέχρι ή ίσαμε να δω ότι λείπουν;

δεν τέλειωσε εδώ η πρόταση με την ερώτηση, δεν είναι εδώ υποχρεωτική η αναβάθμιση του επόμενου γράμματος σε κεφαλαίο

μα είναι αστείο το σύνορο μες στη λέξη με τις άλλες λέξεις

μπορεί και να μου τα κλέψανε

κι εύχομαι να ‘χουμε την ίδια μυωπία.

.

Ξέχασα κιόλας – πολύ πριν ξυπνήσω- πως έβλεπα ολοκάθαρα αυτή μου την απώλεια.

Opaque φως που μας περισσεύει

εμάς και το φως μας.

Τυφλοί, καταϊδρωμένοι συνεπιβάτες μου, λυπηθείτε με, οσμιστείτε με.

Δείτε τα μόρια της συγχώρεσης, τη σύζευξη διαρκείας που κρέμεται απ’ τις χειρολαβές

το σουξέ που τραγουδούσε μοναχός του ο Νώντας

το απροσδόκητο νανούρισμα

την αντήχηση

τον βήχα που διαφέρει από στέρνο σε στόμα

είναι ολοφάνερο πως ζούμε ένα όνειρο περιπέτειας

κωμικοτραγικός επίλογος

με κανόνες αθυρόστομους

υπάρχουν και στα όνειρα

υποκύπτουν εύκολα στην αρμονία του Λα σε χάνω μινόρε τρένο

τώρα περνά τις συρακούσες

η μελωδία που υπολείπεται

να χωρέσουν οι σιωπές των απαντήσεων

.

Μοιάζει με Λα Φυσικό Αρμονικό* σα νότα που ξάσπρισε και δεν ξέρεις αν όντως κατοικεί μες στο σύρμα που πάλλεται ή είναι μια απομίμηση, της ίδιας. Της ίδιας τονικότητας, λειψή όμως, δίχως να σε βεβαιώνει ποτέ αν κινείται ή συν-κινείται.

*Η φυσική αρμονική, τουλάχιστον στα έγχορδα, είναι η νότα που παράγεται πάνω στην ομώνυμή της χορδή, δίνοντας στην ίδια τονικότητα έναν ήχο πιο μαλακό και φυσικό. Επιλέγεται ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, καθώς αν θελήσει κανείς να παίξει, παραδείγματος χάριν, την ανοιχτή χορδή Λα (δηλαδή τη νότα που παράγεται χωρίς να πιέζουμε την χορδή σε κάποιο σημείο της ταστιέρας) και κάνει μια δοξαριά από εδώ ως εκεί, ο ήχος θα είναι πιο διαυγής, πιο ξεκάθαρος, λίγο πιο τραχύς, καθώς η χορδή δεν βρίσκει καμία εναντίωση στην ταλάντωση. Όταν, όμως, θελήσει κάποιος να παίξει την φυσική αρμονική Λα, θα πρέπει να βρει τα μαθηματικά ή το ένστικτο, να δρασκελίσει ως το σημείο που απαιτείται, να ακουμπήσει ελαφρά, σαν σιγαστήρας της χορδής και να φτιάξει ένα Λα λίγο θολό κι απροσμάχητο. Τόσο δα να ριγήσουν τα δάχτυλα αλλοιώνεται και μεταβάλλεται σε οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό
allegro ma non troppo

μια ελάσσονα  για το απροσδιόριστο των σταθμών.

Ξεκίνησα γρήγορα από εδώ κι όχι πολύ  γρήγορα (Nicht zu schnell) έβαλα μια σύζευξη μέχρι εδώ μέχρι την αργόσυρτη διαβίωση (Langsam) μέχρι την ένταση (Sehr lebhaft) της κίνησης συν τω χρόνω και εν παρόδω.
Advertisements

5 Σχόλια

  1. θα σε ρωτούσα αν γνωρίζεις γαλλικά να διάβαζες Cixous, γιατί είναι από αυτές που δε μεταφράζονται, οχι η ίδια δηλαδή αλλα οι μουσικές των φρασεών της και οι αλχημίες των νοημάτων της…και αφήνεις οδηγίες στα γερμανικά στο τελος (πολύ καλά βεβαια για εμάς) και λέω μπορέι και οχι. αλλα σιγουρα μιστουνου με αφήνεις βουβή στο τέλος


  2. πήγα κάποτε να μάθω γαλλικά μονάχη μου και γερμανικά μονάχη μου κι ιταλικά μονάχη μου, ίσως γιατί έπρεπε κιόλας. Όταν τα παράτησα, κατάλαβα πως μάλλον τα θέλησα κιόλας.ηρθε τωρα καιρός που λεω να μάθω μια άλλη γλωσσα για να βρω τη μουσική των φράσεων, την απόχρωση της μυστικής αίσθησης, πως ακούω λόγια μητρικά και δικά
    mondouble, που βλέπεις κι ακούς την άπλα απά από τα κεραμίδια, μ’ άκουσες κι εμένα
    δεν ξέρω πού είμαι, σε ποια χώρα, πατώ μονάχα ψημένο πηλό κι υποθέτω ότι αφουγκράζομαι
    στείλε μου έναν τίτλο της Cixous, μήπως εφεύρω τίποτα γαλλικά ή τα ξαναμάθω πάλι


  3. ξέχασα να σου πω: οι οδηγίες είναι αυτές που άφησε ο Σούμαν, στη δική του γλώσσα. ντράπηκα να τις μεταφράσω


  4. δες το DEDANS. δεν ειναι δοκιμιο. ειναι μια δοκιμη στο λογο. ιδαιτερα τοτε , τελη 60, για φαντασου


  5. ευχαριστω

    (πες μου, αν θελεις, καποιο βιβλιοπωλειο στην αθηνα, αν ξερεις, που να το εχει σίγουρα, αν και θα χει πλακα να το ψαξω, μη ξέροντας πως προφέρεται το όνομά της, θα χει γουστο να υποθέσω, να μαντέψω, αλλά πού ξέρεις, μπορεί και να καταφύγω στο αυτονόητο και να δείξω ένα χαρτί με τα στοιχεία γραμμένα,χα)

    εννοείται ότι θα παω να μαθω γαλλικά τώρα, δεν σου κανω πλακα

    αντε, με εβαλες σε δουλειες και λεω κι ενα τραγουδι απο πανω



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: